Hello world

Jag försov mig, hann bara dricka en mugg filmjölk till frukost och glömde nästan mobiltelefonen hemma, men annars gick första skoldagen riktigt bra! Jag började 08:15 och efter introduktion var det dags för nivå-test och lite kultur-info om Paris. Hamnade i en nästan-nybörjargrupp på 12 personer. Det var väldigt blandad kompott; en japan, en thailändska, två australiensare, en engelsman, en koreanska, en amerikanska, en spanjor och så vidare. Vi liknar en liten FN-församling! Amerikanen (Rachel) sa att det går två svenskar till i gruppen, förutom jag, men att de inte hade orkat komma till skolan idag eftersom de var "out clubbing" igår. Rachel har fått lära sig lite svenska, givetvis bara svordomar, som hon övade sig på. Idag har vi fått lära oss klockan. Quelle heure est-il? Il est quinze heure et vingt-cinq. Vi går måndag till fredag, 09:00-13:00. Thailändskan och japanen fnittrar givetvis med händerna för munnen... Jag vet inte om jag dras till asiater, vad är det här egentligen?!

Laure har gått iväg för att köpa färdigmat och jag har precis druckit nyponsoppa och ätit skinkmacka. Min digitalkamera har slutat fungera, av någon outgrundlig anledning. Ikväll ska jag ringa mormor och morfar och mamma, pappa och Ida. Min far har namnsdag idag! Mycket mer än så har det inte hänt idag. En man spelade dragspel på Metro:n idag, det var väldigt trevligt. Ledsen Pony, ingenting intressant har hänt idag! Har du tur så kommer Haj på besök ikväll och då lär du få en uppdatering. Nu ska jag göra något annat. Får jag riktigt tråkigt kanske jag recenserar min senast nästan utlästa pocketbok, Dot.Homme. Ska försöka not to. À bientôt!






Dagens låt: Iris -Goo Goo Dolls

Mattias, you're the closest to heaven that I'll ever be.
And you know it!..min finaste.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Aloo
Hihi klockan! åh minnen. Jag fyller år på torsdag! har du skickat mig en fransos månntro?

2007-10-09 @ 14:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0