Jeudi 29 novembre

Saker jag borde göra istället för att blogga:

Plugga
Göra middag
Boka flygbiljett tillbaka till Paris efter jullovet
Säkert något med CSN som jag inte har skickat iväg än
Tänka ut och köpa present till Laure som fyller år på söndag
Ta ut pengar till Laure
Börja tänka på julklappar till mamma, pappa, Ida, mormor och morfar, farmor och farfar, Laure, Valentin och Quentin, Stéph och Elise och Thibault...... och alla andra.

Igår kväll efter ett par timmars (jag ljuger faktiskt inte) pluggande (okej då, jag satt på Facebook och MSN samtidigt) åkte jag iväg till Champs-Élysées för att möta lite folk för drinkar. Folk och folk förresten. Jag och Anna-Carin från min klass hade dragit ihop ett par stycken men alla utom Judy bangade i slutänden. Så när jag sprungit fram och tillbaka en stund hittade jag MOOD, en asiatisk/fransk restaurang/bar. Allt inrett i rött komplett med dimmade spots. En drink gick på 11 Euro och en varmrätt från 13-26. Det billigaste vinet kostade 4.50 glaset och det fanns champagne för 10.50 Euro. Helt okej price-range enligt svenska mått mätt, galet dyrt enligt fransmännen. O-bortskämda som vi svenskar är med trevliga klubbar pungade vi glatt ut med varje cent. Det var i alla fall väldigt fint och mysigt på Mood så dit ska jag fler gånger! Det var skönt att få prata lite svenska med Anna-Carin, även om vi hade minst lika roligt när vi pratade engelska; efter sitt andra glas vin berättade Judy i detalj vad hon och hennes pojkvän hade haft för sig på hotellet i Italien där de semestrade en vecka förra veckan. Jag har en sak att säga: Asiater må fnissa och verka oskyldiga, men i de lugnaste vatten.. Oi! Efter mer vin, jordnötter, prat och två drinkar drog vi vidare till det mindre chic:a stället Chez Regine's, en klubb som Anna-Carins kompis Alex hade hyrt. Skabbig inredning, massa artonåringar och inte så bra musik, men vi fick gratis sprit så det gick ganska bra i alla fall. När jag väl kom på att tänka på hemfärd (runt 02) hade sista metron redan gått, så det var bara att dricka och dansa vidare till klockan fyra när klubben stängde. Vid det laget hade Judy redan tagit en taxi hem och jag kände mig rätt mör. Då första metron inte börjar gå förrän 05:30 gick vi in på Queen's, en mellanstor nattklubb som tydligen är rätt känd, förmodligen för att den ligger centrumets centrum. Det var ladies' night igår (de har olika events för varje veckodag) så det stod män och dansade på podium när vi snubblade in. Jag dansade till Your Song med Billy Paul och stämningen kändes bara underbar.

Då klockan slog halv sex var det äntligen dags för att ta tunnelbanan hem. Jag tror tillochmed att jag slumrade till en stund på tåget. När jag ätit kanelbulle och tvättat bort sminket klev en yrvaken Laure ut från vårt sovrum. Hon jobbade idag så hon åt frukost och sedan stack hon. Vi bara hejade och sedan fick jag äntligen lägga mig. Somnade runt halv sju, försov mig en halvtimma (vaknade 09:30 och skolan börjar 09:00) och sedan tar det en halvtimma med metron till Grands Boulevards där min skola ligger, så jag var där klockan 10, prick en timma efter lektionens början. Lyckligtvis verkade inte Laureline bry sig nämnvärt och när dagen var över fick vi choklad. Varken Judy eller Anna-Carin var på skolan idag, haha! He ska till å va en norrlänning för å klara av såna här gräjen! Efter skolan åkte jag hem, åt ravioli till lunch och tog ett bad som inte var jättevarmt. Det är lite snålt med värmen här, har jag märkt. Om man fyller badkaret med varmvatten så räcker det inte till att tvätta håret, så det är nästan mer värt att ta en snabb dusch eftersom man åtminstone får duscha varmt under hela tiden då. Nu ska jag nog försöka plugga lite eller kanske bryta mig in i Valetin och Quentins lägenhet. Jag har min kladdkaka från IKEA i deras kylskåp (kylskåp förresten! Vi har ett eget nu! Det rymdes inte i köket så den står i hallen. Mycket originellt och trångt som satan, men mysigt är det! Woop woop!) och jag börjar bli riktigt sugen...

Oi, vilket partydjur jag är!

Jag vill också julpynta, Crickan! Har samlat på mig lite smågrejer så jag tänkte börja pynta den första december, man får inte fuska och börja i förväg! Ska se julkalendern på www.svt.se också, köpa mistel och fixa fram en gran. Jag längtar verkligen jättemycket!


Dagens låt: Rock this party -Bob Sinclar


P.S. Vi åt fiskbullar och cornichons till middag. PUSS.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0