Tisdag natt

Idag hade vi teater med Chloé, en dryg bohem-hippielärare som för det mesta är uppe i det blå. Var riktigt irriterad på klassen, kursen och läraren idag så jag och Anna-Carin råkade komma för sent en kvart efter rasten. Det var inte populärt! Efter skolan gick jag, Henrik och Judy till Brioche Dorée där vi lunchade. Jag tog en kyckling- och senapsbaguette som vanligt, yummie! Sedan hittade jag och Anna-Carin till Fragonard efter en stunds virrande fram och tillbaka på de stora gatorna. Tittade snabbt igenom muséet och sedan gick vi ned till shopen. Anna-Carin köpte lite julklappar och jag tittade efter dito. Hittade en väldigt god parfym som heter "Juste un baiser". Den doftar väldigt sött men jag vill ha den ändå! Mycket beroende på namnet, haha! Juste un baiser... Väldigt fint namn på en parfym, faktiskt.

 

När Anna-Carin handlat färdigt tänkte vi först gå till Galeries Lafayette, men det blev Printemps de la Maison istället. Hittade många parfymer där också, jag som knappt aldrig bär parfym. Armanis nya ("Armani Code"), "Miss Dior Cherie", Chanel... Mmm! Jag ska se till att skaffa mig en parfymflaska med en liten "puffkudde" ("Poire" eller "pomme" heter det tydligen egentligen) till, tycker de är så söta! Vi åt varsin himmelsk choklad-Macaron och Anna-Carin tittade på julklapp till sin pojkvän. Efter ett tag blev vi less så då for vi hem. Åt yoghurt hemma och sedan städade jag toaletten och slängde in en maskin vit-tvätt. Mathilde och Laure gjorde middag, ris och köttfärsås. Riktigt gott! Sprang ner till floristen för att kolla om de hade mistlar men de hade stängt. Sedan gick Mathilde och Laure till La Plage medan jag stannade här i lägenheten för att plugga vilket inte blev av! Nu är de tillbaka och jag vill sova, men jag ska stanna uppe tills tvätten är klar. Det har blivit vissa förändringar i veckoschemat sedan igår...

 

 

Idag, tisdag: Har varit duktig och tvättat och städat toaletten!

Onsdag: Transportstrejk. Lunch hos Simon runt 14-tiden-ish. Därefter titta efter julklappar med Laure och kanske shoppa skor, nyårsklänning/julklänning eller något annat trevligt. Köpa en mistel.

Torsdag: Lunch med Anna-Carin hemma hos mig efter skolan. Luciafirande på kvällen (runt 20:00-snåret) med Henrik och resten av det svenska gänget. Woop!

Fredag: Åka till Pigalle och köpa julgodis. Veckhandla på Carrefour. Eventuell julbakning och glöggdrickning här hemma med Laure, Anna-Carin och hennes syster som kommer på fredag och eventuellt Valentin och Quentin. Och så kanske julfilm!

Lördag: Födelsedagsfest för Laure och Quentin på La Plage

Söndag: Tvätta fönster och eventuellt städa om jag orkar.


 

Fler saker att hinna med: Köpa hem lite go'mat från Carrefour innan jag åker hem till Sverige och gå ut och ta ett glas med Nolwenn och Judy.

Nu ska jag skriva en kom-ihåg-lista!


Gonatt och sov gott!

(Ida är världens bästaste och sötaste lillasyster! Klipp dig INTE!)


Dagens låt: Rain- Breaking Benjamin





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0