Studentens klagan

Så jävla fucking bajsless jag blir. Igår kväll pluggade jag till klockan 21:30, och sedan åt jag en äcklig, ful och dryg middag gjord på Felix Rotmos och konserverad korv med bönor. Därefter tog jag itu med det stinkande diskberget som stått så länge att det hade börjat utveckla oidentifierbara, mindre angenäma dofter, mögel, smådjur och säkert ett och annat marsvin. När jag gjort det och dessutom varit jävligt duktig och vikt tvätten satte jag mig vid datorn. När jag suttit någon timma lade jag mig i sängen och pratade med Ida över MSN. Släckte lampan runt 01:30. Fyra minuter över tre på morgonen blir jag väckt av ett jobbigt oljud. Det jobbiga Oljudet visade sig vara Benoit och Laure som kommit hem från krogen (La Plage). Laure hade frågat om jag ville följa med innan hon gick men jag hade ingen vidare lust. I alla fall så bad jag dem vara tysta med tanke på vad klockan var. Sedan återvände jag till sängen. Tystnaden höll i sig ungefär fem minuter och sedan var de igång igen med sitt jävla babbel igen! Att försöka sova när fransmän diskuterar är i princip omöjligt eftersom de uppenbarligen har för små hjärnor för att fatta hur man pratar med små bokstäver. Jag gick ut igen, gick på toaletten och försökte sedan lägga mig igen men väggarna här är inte särskilt tjocka så det gick inte att somna. Jag gick ut igen och sa "You know, it's STILL three in the morning!" och åt en yoghurt för att lättare kunna somna. Sedan började Benoit fråga hur det gick med min franska och ville skämta bort hela grejen. De sa att det inte var de som var högljudda, utan väggarna som var tunna. Sedan undrade de om jag ville ha en öl...Kan man blir mer dryg?! Laure frågade "Anna, why are you so mean to me? We are only two people". Mean?! MEAN!?! Jag skulle fan UPP klockan ÅTTA. Lätt för henne att säga som kan sova hur länge hon vill. RESPEKT, vet de vad det är för något?! Förmodligen inte. Jag tog en huvudvärkstablett stor som en Dove-tvål för att kunna sova, och sedan tog jag med mig Pilipe (vår kupévärmare) in till sovrummet. De fortsatte att prata lika högt, men efter någon halvtimma kunde jag somna i alla fall (förmodligen tablettens förtjänst) Jag var trött som ett svin imorse och tvungen att gå upp ännu tidigare för att jag skulle hinna med att duscha. Hela lägenheten, inklusive toaletten, stank av rök och ölburkar stod kvar sedan kvällen innan. Laure hade lagt sina äckliga äckliga rökluktande kläder på mina nytvättade och SATAN vad less jag blir. Fattade inte mest av det läraren sa på lektionen idag, och jag orkar inte med jävla passé composé tillsammans med reflexiva verb. Livet är så underbart!!!!!

Ikväll ska jag, Anna-Carin och Katerina hem till Judy på middag. Ska försöka fara hem tidigt så att jag kan få somna i någorlunda tid. Det är i och för sig ingen garanti om Fröken Gaphals och hennes kumpaner uppehåller sig i vardagsrummet.


Dagens låt: Att fånga en fjäril -Lars Winnerbäck








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0